I'm on a ride - fast - to where I don't care!

søndag 15. november 2009

Jessheim vintermaraton: sesongen avsluttes med SEIER!...

Igjen vil jeg henvende meg til et knippe gamle gymlærere og si; den som ler sist, ler best, mohahahahaha!

Vel, i dag kom altså den første seieren til Futt'n Fart Running Team, om det blir flere får tiden vise - men jeg var altså den raskeste kvinnen som stilte til start i Jessheim denne søndagen. Var vel ikke det sterkeste feltet jeg har møtt, men det gidder jeg ikke henge meg opp i! Dette skal nytes i fulle drag...
Vinneren av herreklassen var i en litt annen liga enn meg, det skal sies. Gratulerer til ham!

Er det forresten feil/blærete å bruke kruset jeg vant som drikkebeger på trening? Hehehehehe... Blir kanskje i overkant mye. På vei hjem i dag forbannet vi at det var søndag, og vi dermed ikke kunne dra innom Ikea og kjøpe premiskap - enhver idrettsutøver med ambisjoner har vel det!

Ingenting skulle tyde på at dette var dagen hvor det lå an til triumf. For det første var vi veldig sent ute, GPS skal man ikke stole på, det er sikkert. Den skulle ha oss ut på de rareste veier, og Jessheim er da vitterlig ikke vanskelig å finne. For det andre hadde jeg overhodet ikke lyst til å løpe i dag; var ikke gira og ikke motivert på noen måte. I bilen på veien ut satt jeg og kjente på hvor lite lyst jeg hadde, ikke bra! Tror dette er første gangen jeg ikke har vært nervøs før start - var totalt blottet for konkurranseinstinkt, og da går jeg altså hen og vinner!

Jeg gikk ut i et greit tempo som skulle kunne holde til pers, og det føltes egentlig helt greit, men pusten var tung og pulsen litt høy, men sistnevnte var ikke noe problem - høy syreterskel i dag. Derimot manglet jeg driv, guts og motivasjon til å gå på med, så det siste giret ble aldri satt inn. Ergo; det ble ingen pers i dag, og det var det som var målet. Var litt skuffet over meg selv, men det kommer nye sjanser. Etter de første fem kilometrene lå jeg stort sett alene hele veien, løp forbi noen enslige sjeler hist og pist. Det gjør også at motivasjonen svikter litt underveis. Løypa var også ganske kjedelig, men lettløpt, det skal de ha. Været var stusselig og det var litt vind noen steder, som kan være plagsomt når man ikke ligger i gruppe.
Men hadde jeg hatt dagen fysisk og mentalt var dette virkelig en løype å gjøre store ting i - prøver meg nok igjen til neste år. Må jo gjøre et forsøk på å samle meg et helt servise av de fine porselenspremiene de deler ut...


Før konkurranser bruker jeg å kjenne på en del plager/vondter som jeg er redd for at skal plage meg underveis, men det bruker aldri å slå til. Derimot bruker jeg å få andre og helt uventede plager, som jeg ikke har forutsett på forhånd. Slik ble det ikke i dag, det jeg kjente på forhånd, var også det jeg kjente underveis; såre hamstrings, øm beinhinne på høyre legg pluss forkjølelse. Pusten var ikke god i dag, og jeg har hostet (les: bjeffet som ei bikkje) siden jeg kom i mål og til nå.

Målet for neste sesong må bli å gå en smell/sprekk i et løp en gang - virkelig kjøre på uten forbehold og se hvor langt det holder. Har til nå hatt en tendens til å spare litt på kreftene, er jo selvsagt sliten når jeg kommer i mål, men lurer stort sett alltid på om jeg kunne gitt litt mer/gått hardere ut.
Men nå blir det konkurransefri leeeeeenge, blir litt godt det også. Dessuten har jeg tenkt å ta for meg av julebordssesongen i år!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts with Thumbnails