I'm on a ride - fast - to where I don't care!

lørdag 17. oktober 2009

Laaaaaaaaaang langtur - første skikkelige tur etter Oslo maraton!




Nok en strålende lørdag i oktober, og jeg sto opp med sola! Startet på Kjelsås, løp innover i Lillomarka over til og opp i Maridalsalpene, ned til Skar og hjem gjennom Maridalen - til sammen nesten 3,5 mil på alle typer underlag. I fantastisk vær!
Var egentlig veldig spent på formen siden det har vært ekstremt mye jobbing, press, stress og lite søvn i det siste, pluss en aldri så liten forkjølelse i kroppen - uteløping blir derfor lett en snørrorgie, men jeg begynner å få taket på snyting i fart nå, hehehehehe (lekkert!)....
Ble faktisk påkjørt av en syklist ganske tidlig på turen, trodde jeg var helt alene og gikk og vinglet med musikk på øret mens jeg knipset bilder med mobilen og nøt utsikten - ergo; min egen feil! Han var blid likevel da, og det var jo meg og mobilen min som tok støyten....
Uansett, formen var fin den, pulsen lavere enn på lenge og beina holdt hele turen, selv om det svei litt i legger og hamstrings i oppoverbakkene i Lillomarka og Mariadalsalpene.
Kjørte min første intervalltrening siden før maraton på torsdag, en 3 *10 som gikk mye bedre enn ventet (bra fart, høy puls men lette og fine bein  - ikke ofte det skjer). I morgen tidlig har jeg planlagt litt bakkesprint før jeg drar på jobb, så skal beina få hvile fra løping en dag, det trengs sikkert....

Neste lørdag er det Human Race, gleder meg - spent på hvordan det blir med 500 deltakere rundt Sognsvann på en lørdag. Barnevognsmafiaen, som bruker å herje rundt vannet på dette tidspunktet, kommer til å få kjørt seg... Hvis formen er på plass og det ikke blir altfor mye køløping håper jeg å komme inn ikke altfor mye etter 45 min. Men vi får se, har kun tenkt på dette som en god treningsøkt (hurtig langkjøring) så ambisjonene er fraværende. Satser heller på å skravle med kjentsfolk og nyte den deilige filantropiske følelsen av å løpe for/støtte en god sak!

Gleder meg til å komme skikkelig i gang igjen med full trening, håper det blir til uka, hvis ikke jobben tar helt overhånd igjen. Men det er fortsatt 230 dager igjen til Stockholm marathon!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts with Thumbnails