I'm on a ride - fast - to where I don't care!

mandag 26. oktober 2009

Bislett stengt i tre måneder - what to do?

Bislett stadion

Har hørt rykter en stund om at Bislett skulle stenge i vinter for ombygging og nå er det en realitet. Blant annet skal de isolere hele innebanen. Da blir det litt enklere å vite hvordan man skal kle når man kan løpe 545 meter i samme temperatur i stedet for 250 meter i 20+ og 300 meter i 10-, slik det kunne være i vinter. Men jeg klager ikke. Bislett var min redning vinteren som var da jeg gikk fryktelig lei av å løpe langturer på mølle.En runde på 545 meter er morsommere enn mølle, og på Bislett er det også ofte mye folk i alle aldre og på alle nivåer - noe som gjør det interessant å være der.Kjempebra tilbud, og åpent for absolutt alle! Var litt nervøs første gangen jeg dro dit - tenkte kanskje at det bare var eliteutøvere som trente der, men hadde overhodet ingen grunn til å bekymre meg...

Har vært altfor pysete til å løpe ute om vinteren, men nå ser det altså ut til at jeg blir tvunget ut uansett om jeg vil eller ikke. Kanskje like greit! De stenger til helga og har planer om å åpne igjen 1. februar, men sluttdatoer for større byggeprosjekter har alltid en tendens til å bli utsatt, så jeg tviler på at det blir så mye Bislett i vinter. Veldig synd, men bra tiltak!

Jeg må revurdere alle planene jeg hadde for vinteren - og lurer nå veldig på hva slags alternativer jeg skal finne? Bislett har jeg brukt både til rolige langturer (jeg må ikke nødvendigvis se noe nytt rundt hver sving så lenge vær og føre er behagelig), hurtige langturer og tempo-/sprintøkter. De to førstnevnte øktene kan jeg ta på mølle, eventuelt tøffe meg opp til å ta ute selv etter at snøen har kommet. Men på sprintøktene (som jeg hadde så store intensjoner om å gjøre mye av i vinter) må jeg tenke virkelig alternativt - men jeg finner nok på noe! Jeg satser jo heller ikke akkurat mot OL i London, så verden går ikke under om jeg ikke får på plass alle øktene jeg hadde tenkt hver uke.

Vi sees på Bislett uten lue og skjerf i februar!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts with Thumbnails