I'm on a ride - fast - to where I don't care!

fredag 26. juli 2013

FERIE!

Seefeld in Tirol - Ich bin bald bei euch...
Nå er ferien min i gang, når alle dere andre er på vei tilbake i jobb. Fire hele uker! Ahhhh...

Fire uker går fort, og jeg har mange planer - så det blir garantert ikke kjedelig:
I tillegg til vanlige feriesysler som de små fornyelsesprosjektene i hjemmet, rydde i boden osv, blir det selvsagt fullt fokus på trening de neste fire ukene. Det kribler i hele kroppen etter å komme i gang. Motivasjonskontoen renner over for tiden.
Satser på masse badings
Ikke så riktig så mye skruing på kjøkkenet, men litt blir det - det kommer til å bli banning, jeg bare vet det...
Først blir det trening her i Oslo, deretter legger jeg meg på 1200 meters høyde i Østerrike i ni dager, kjører på og håper det gir "penger i banken" på Oslo Maraton. Skal selvsagt se litt av landet mens jeg er der også, og smake på det lokale ølet - men aktivt blir det.

Jeg innledet ferien ved at jeg i kveld har gjennomført den "hårete" målsetningen jeg hadde for ferien, nemlig å pigge på rulleski hele veien hjemmefra inn til Skar innerst i Maridalen og hjem. Ikke ett eneste dobbelttak med fraspark eller diagonalgang, *klappe meg selv på skuldra*.
Det gikk overraskende lett også. Gjennomsnittspulsen på turen var svært lav, og på toppen av det hele gikk jeg turen raskere enn jeg noensinne har gjort.

Så når feriens mål allerede er oppnådd, hva nå? Kanskje jeg skal prøve meg på en dobbelt runde neste gang.

Jeg er i byen de to neste ukene, så dersom det er noen som vil henge med på noen av de følgende aktivitetene: motbakkeintervaller, langturer i skogen, rulleskiturer, kettlebellsøkter, utesvømming og/eller badings og/eller grillings eller liknende - og til og med inntak av gylden voksenbrus. Gi meg et pip, pretty please - jeg er klar for å sosialiseres - nødvendigvis ikke bare iført treningsklær.

Fortsatt god sommer folkens - min har akkurat startet. Håper alle solskinnsdagene ikke er oppbrukt.

9 kommentarer:

  1. Klapp på skuldra ;-) Dobbel runde neste gang! Jeg skal nok holde meg til å variere på rulleski - har lest at det er lurt i forhold til belastningsskader..... har ikke noe med fiskebollearmene mine å gjøre altså ;-) God ferie!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! Betyr det at du trekker deg fra alle eventuelle rulleskiturer i framtida?!!! Og man bruker ikke armene når man staker på ski, man bruker kjernemuskulaturen... :-)

      Slett
  2. Kanskje du stiller langs gangstien fra kjul til hakadal. Blir 21km tur/retur. Jeg tør ikke maridalen altså, altfor bratt og traffikert =)

    SvarSlett
    Svar
    1. Kult! I'm in, så klart. Bare gi beskjed når jeg skal være klar. Greit å prøve noe annet enn Maridalen også. :-)

      Slett
  3. For et herlig og boblende innlegg Adelheid! Håper ferien blir knallbra - skulle gjerne vært med deg på flere av disse aktivitene! (Tidsmessig sliter jeg med annet enn trening som starter rett utenfor døra - må ha treningsvaluta for 100 % av den tilgjengelige tiden utenfor huset )

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg er bare ett stort glis for tiden jeg, så dette kan da ikke annet enn bli bra det. :-)
      Har du ikke bil da, Siri? Tar da ikke så langt tid å komme seg bort til Maridalen.

      Slett
  4. Ta med deg rulleskiene og bli med på en tur til skateparken. Du kan dra noen fete trix i verten der, med litt grinding på decksa, for å stabbe trucksa. Sykt fett ass.

    SvarSlett
    Svar
    1. Håhåhå, tøffen! Kanskje tante Grusom skal komme og vise kidsa hvordan en helt perfekt scorpion skal utføres?

      Tror jeg lar det være opp til deg å imponere småripsa, jeg. :-D

      Men si i fra når du er klar for å grinde på decksa, stabbe trucksa og runde av med en 900 så tar jeg med meg kamera til rampa og tar en titt - før jeg ringer 113...

      Slett

Related Posts with Thumbnails