I'm on a ride - fast - to where I don't care!

søndag 3. mars 2013

Det veit du har løpt for lite når...

...en løpetur på bare 8 km ender med akutt beinhinnebetennelse i begge leggene! Jepp, den var ny.
Jeg har nemlig nærmest lagt løpeskoa helt på hylla i vinter. Morsommere å gå på ski, hvor jeg både kan gå så fort, ofte og langt jeg bare greier uten å få problemer med beina. Så da har jeg gjort det. Men nå står våren for døra, og skisesongen er straks over. Så jeg tenkte det var på tide å snøre på meg løpeskoa igjen.

Løp forsiktig 3 km på mølle på mandag. Mer greide jeg ikke å motivere meg til, for mølleløping er så utrolig kjedelig. Fredag løp jeg 8 kilometer med piggsko på snø. Det føltes helt greit underveis, men lørdag greide jeg knapt gå fordi jeg hadde så vondt framme på leggene: det kan ikke være annet enn nybegynnerskaden beinhinnebetennelse. Så da skal løpeskoa få hvile seg i neste uke også, gitt.

Jaja, kroppen har sagt; rolig tilvenning er det som må til. Så da er det vel bare å føye seg. Heldigvis har jeg masse planer om å gå på ski denne uka, så det så...

6 kommentarer:

  1. Oj oj oj.... skal det ingen ende ta?? Vel, det kan godt være "easy come, easy go" varianten av en irritasjon som forsvinner like fort som deen kom; jeg tror vi satser på at det er det!! For nå er det vår og vi to, vi to skal tilbake i de fordømte løpeskoene nå altså; fordi vi fortjener det ;-D

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg fikk vel som fortjent denne gangen, tror jeg... Men, hvis jeg bare fortsetter den gode trenden med å la løpeskoa stå på hylla, tipper jeg at det går over. Så får jeg kjøre gradvis tilnærming til løpingen igjen. Mener å huske at det er oppoverbakkeløping som er tingen mot beinhinnebetennelse.

      Ja, vi fortjener definitivt å snøre på oss løpeskoa igjen. Men har ikke lenger hastverk. Nå har jeg vært mer eller mindre ute siden 2010, så noen uker fra eller til...

      Satser på koseløping i påsken. :-)

      Slett
  2. Og husk at piggsko ikke er særlig skånsomt for beina! Er nok best å vente til du ikke trenger dem lenger med å debutere denne sesongen

    SvarSlett
    Svar
    1. Vi får nå se på det... :-D
      Sees på torsdag, vel?

      Slett
  3. Tror Anne-Brit har rett. Jeg løper kun med piggsko når det er et must. Og det er egentlig ikke så ofte.

    Kanskje hadde du ikke fått vondt framme på leggene om du hadde løpt med vanlige sko.

    Det er uansett ikke lenge til det er bart, så da blir det bra !

    SvarSlett
    Svar
    1. Får bare holde meg i skinnet og ta det pent og rolig, så ordner det seg nok. Motbakkeløping er visstnok en bra kur for beinhinneproblemer. Heldigvis så ser skiføret ut til å holde seg ganske lenge i år. :-)

      Slett

Related Posts with Thumbnails