I'm on a ride - fast - to where I don't care!

søndag 23. september 2012

Stikkord om helga

Du veit du gleder deg til skisesongen når du går hen og kjøper smøreprofil 21. september.
Venter med utpakkingen til snøen kommer. Ganske imponert over at jeg greide å frakte denne hjem på sykkel (tok buss litt av veien da). Om noen skulle lure på hva en smøreprofil er, så blir det kanskje klarere om man titter inni pakken.
Men nå er smøreprofilen i hus og vinteren kan bare komme. Men i mens skal jeg nyte den fineste løpetiden, nemlig høsten, så godt det går. Må bare bli kvitt vondtene.

På lørdag heiet jeg på dere som løp Oslo maraton. Det var nok slitsomt å løpe, men det var jammen ikke greit å være tilskuer heller. Ganske hustrig å stå ute i timesvis! Men moro var det læll... Fikk en klappeskade i håndflatene.
I tillegg hjalp jeg fartsholderne på halvmaraton med å feste skilt og ballonger. Fint å kunne være litt til nytte når man ikke kan løpe selv, da er man litt med likevel.
Ballongførerne klare for avreise
I dag ble det en sosial langtur i det som forhåpentligvis skal bli en lang føljetong. Løp samme runde som forrige søndag, men denne gangen fungerte jeg i tillegg som guide for Eva Karine. Hun er også en halvskadet OSI-løperske som liker lange løpeturer i skogen - så da var det egentlig bare tull å drive med det på hver vår kant. På turene med Eva Karine får jeg gjerne opp farten litt også, siden hun er en del bedre løper enn meg - slitsomt, særlig i oppoverbakkene. Men veldig hyggelig. I dag valgte jeg taktikken med å ligge foran (liksom med unnskyldningen om jeg måtte vise veien), men egentlig var det for å kunne holde farten nede på mitt nivå... Så da vet du det, Eva Karine. Sikkert dumt å avsløre taktikken. Men takk for turen! Nå må jeg bare begynne å pønske ut en annen fin tur vi kan løpe neste gang.

6 kommentarer:

  1. Hahaha! (jeg vet ikke hva en smøreprofil er engang...)

    - Takk for heiing på lørdag, det gjorde godt, rett før løpets verste bakke! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Se, http://www.oslosportslager.no/produkt/skigo-smoreprofil-med-bein-20224.aspx
      Klarere nå? Har viste seg at svært få skjønner hva det er, og inntil nylig visste jeg det ikke selv heller. :-)

      Han mannen din lå bare 20 meter foran deg så jeg, men har orket ikke vente?...
      Gratulerer med vel overstått!

      Slett
    2. Aha! Ja, en sånn må jo en langrennsløper med respekt for seg selv ha! :)

      Vente? Her gir man ikke ved dørene!

      Slett
    3. Hehehehe, takk for i går. Den stretchingtimen er skikkelig god start på helga. :-)

      Slett
  2. Takk for en strålende tur! Tror ikke vi hadde kommet så langt om jeg hadde løpt foran (eller så er det kanskje nettopp det vi hadde.. veldig langt inn i skogen:)) - du imponerte stort som kjentkvinne i Lillomarka! Ellers vil jeg gjerne bare få påpeke at du har bedre maratonpers enn meg. Gleder meg til neste tur!

    SvarSlett
    Svar
    1. Du er ganske snill som sammenlikner tider på asfaltmaraton og Nordmarka skogsmaraton. :-)
      Men nå er det framtidige perser som gjelder.

      Har kommet på et forslag til en ny tur, en tur jeg ikke har gjort på flere år. Mange bakker i skogen, en del sti og ni km nedover på grusvei til slutt. Tar den til helga om det ikke blir altfor dårlig vær.

      Slett

Related Posts with Thumbnails