I'm on a ride - fast - to where I don't care!

søndag 8. januar 2012

Årets første skitur dokumentert

Og måtte det bli mange flere...
Utsyn over Oslofjorden fra Frognerseteren stasjon
Egentlig skulle ikke jeg gå på ski lenger enn 30 minutter første gangen med de nye fotsengene, og deretter øke mengden forsiktig. Lett å si, men veldig vanskelig å holde. For når man først har fått smurt ski, tatt på alt av klær og utstyr og byttet mellom trikk og t-bane og t-bane én gang til, da er det ikke aktuelt å gå i 30 minutter for så å dra hjem igjen på samme måte. Sånn er det bare!

Det er ikke skiføre for øyeblikket på mitt faste utgangspunkt Kjelsås, så derfor gikk turen til Sognsvann og klassikeren lysløypa til Frognerseteren. På Sognsvann var det bare så vidt det var skiføre, men det bedret seg etter hvert som man kom seg opp i høyden. For det bestiges en del høydemetere på denne turen. Det gikk ikke fort, men pulsen var høy - og det føltes deilig å jobbe litt. Inspirert av dagens etappe på Tour de Ski, kanskje?..
Ser mye flatere ut på kart, gitt..
Var mye folk i løypa i starten, men etter at jeg kom fra til Ullevålsseter var det stort sett bare folk som kom imot (som hadde tatt den mer bedagelige retningen; Frognerseteren - Sognsvann). Jeg brukte godt over en time på de 11 km til t-banestoppen på Frognerseteren. Tror de som kjørte den andre veien brukte veldig mye kortere tid. Men oppoverbakker på ski er definitivt bedre trening enn nedoverbakker.

Som vanlig hadde jeg gått for feste framfor glid, så det var lite glipptak og få ganger jeg måtte ut i fiskebein. Men derfor også lite gratis på flatene.
Det gikk ganske bra med beina, men kjente at jeg nok testet foten helt opp mot grensen av hva jeg burde. Men da er det gjort - og jeg gleder meg allerede voldsomt til neste skitur. Håper det blir mulig å gå fra Kjelsås snart, sånn at det ikke blir et så stort tiltak å komme seg ut.

2 kommentarer:

  1. Gratulerer med årets første skitur; og du leder grovt på oss .... hakke hatt ski på beina denne vinter'n men får se hva jeg får til fremover ;-) Hurra for deg uansett!! Og håper bena ikke klager nå i etterkant!!

    SvarSlett
  2. Beina er blide, dama over beina er blid, og snøen laver ned. Kan det bli bedre? Kom dere ut på ski. :)

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails