I'm on a ride - fast - to where I don't care!

tirsdag 9. august 2011

Sussebass, du er så søt!

Hvis du har studert på Blindern, sånn som meg, så er du kanskje en av dem som har stått i en av kantinene/kaffebarene og bestilt en Sussebass. Hvis du i tillegg er av typen som lett blir flau, har du kanskje bare hvisket fram bestillingen eller rødmende/fnisende pekt på menyen (dette har jeg kun observert - jeg tør å si høyt og tydelig at jeg vil ha en Sussebass!).

For de uinvidde - sussebassen jeg snakker om nå er en smoothie, og en av mine absolutte sommerfavoritter. Det har blitt en del av den denne sommeren, og de foregående sommerene.

Selv om jeg både er glad i å lage mat og tilbringer mye tid på kjøkkenet, har jeg delt lite av dette på bloggen. Siden jeg nå har så vondt i venstre fot at jeg nesten ikke orker å gjøre noe som helst på treningsfronten (surving rundt det tar jeg en annen dag), må jeg jo skrive om noe.
Og noe skal jeg jo også trøste meg med - og hva kan vel da være bedre enn en Sussebass? Det er bedre enn smågodt, og i tillegg er det sunt - proppfull av vitaminer,antioksidanter, fiber, mineraler m.m.

Uansett sivilstatus, alle har plass til en sussebass eller hundre i livet sitt - og da gjør man som følger:

Ingrediensene. Bruker man frosne jordbær behøves mer væske enn når man har ferske. Drikkeyoghurt med fersken og vanilje er også kjempegodt i denne smoothien. Ta det du har og det du liker (generell smoothieregel)!
Råkjør powertool!

Lag for all del nok, helst mer enn nok...
Voila; fest midt i uka. Enjoy!
(Hm, lurer på om det er godt med rom i? - til helga altså...)

Kort tid senere - kun oppvasken tilbake (og jeg har ikke oppvaskmaskin). Men åh, det var verdt det!

4 kommentarer:

  1. Jeg er blant dem som kjenner godt til Sussebass, og jeg slutter meg helt til din lovprisning! Smoothie er fantastisk, ikke minst fordi det går så fort å lage. Det er en kjempebonus for utålmodige og glupske gourmander som meg selv. Din versjon så herlig ut! Håper det smakte.

    SvarSlett
  2. Har aldri hørt om Sussebass, men har tilbrakt dagen med og plukke bringebær
    , syletøy og smoothie på 1-2-3.
    , mens jeg stod og betraktet mikseren og lurte på om det ville smake bra blandet med rødvin.
    (er det endorfinene vi jakter på?)

    SvarSlett
  3. Jepp, i kantina på PK er det sussebasser, solstråler og for ikke å glemme KICK (som jeg ofte slenger i meg!) :-) digg og ikke det minste flaut!!!

    SvarSlett
  4. Med sesongens siste søte norske jordbær smakte det smaskens, og gikk ned på høykant (igjen!).

    Rødvin, nja... Det blir for svakt for meg, Ingalill! Skal man først på galeien med smoothie, får man gjøre det skikkelig - så jeg har fortsatt troen på rom. :o)
    Mulig det er endorfinabstinenser som plager meg... :o)

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails