I'm on a ride - fast - to where I don't care!

søndag 2. januar 2011

Råtten kropp tilbake i Oslo

Godt nytt år!...

Råtten er bare fornavnet på kroppens tilstand nå. Etter nesten to uker på amerikansk kosthold, stadig på reisefot mellom forskjellige tidssoner, lite søvn, mye alkohol til meg å være og milesvis med trasking på hardt underlag, føler jeg meg nå ganske langt unna toppformen. Men det har vært så verdt det, hatt en fantastisk tur!

En liten smakebit fra det beste av Vegas - Bellagios dansende fontener. Nytt show hvert 10.-15. minutt. Eksempelet er ett av de mer stillferdige numrene, men det er alltid en skikkelig grand finale

Vi dro tilbake til New York på torsdag - der hadde det i mellomtiden vært snøstorm og totalkaos. Denne gangen bodde vi på et hostell i det østlige Harlem helt oppe mot grensen til The Bronx. Der er det akkurat som på film. Har vært en opplevelse, men vi synes det er veldig oppskrytt at det er så utrygt i Harlem. Anbefaler alle å ta seg en tur dersom man reiser til New York, og hostellet var veldig, veldig bra. Mye bedre enn det første vi bodde på som lå på Upper East Side.
Les mer om NY Hostel 99 her.

Dette har vært en kontrastenes reise. Fra et bittelite slitent hostellrom med køyeseng de tre første nettene, til kjempestore hotellrom og queensize senger og alle mulige servicetilbud tilgjengelig i Las Vegas, tilbake til hostell i Harlem. Vill VIP-festing med kidsa i kjelleren på Chelsea hotell (gratis børst, det ble fjortisfylla på meg og Rannveig gitt). Deretter hjem igjen på første klasse, noe som blant annet innebærer henging i VIP-loungen på JFK, en meget hyggelig opplevelse. I tillegg ga denne typen flybilletter oss mulighet til å sjekke inn to kolli hver med inntil 32 kg i hver, noe som trengtes for min del. Nyttårsaften hadde jeg så mange handleposer at jeg fikk beundrende tilrop på gata i Harlem, jada! Blakk januar for meg.
Tung koffert - heldigvis var det heis på Subwaystasjonene vi brukte ned til Grand Central.
Huhei! Nå skal jeg slite med jetlag en stund, så jeg kommer til å ta det ganske så med ro i uka som kommer også. Deretter er det tilbake til normalen igjen, håper jeg.

Har vært lite på nett på turen. I Las Vegas finnes det knapt gratis Wi-Fi å oppdrive. Det siste hotellet vi bodde på, New York New York er det eneste hotellet som har trådløst nettverk i hele byen (pluss berg og dalbane rundt hele komplekset). I det virkelige New York er derimot Wi-Fi tilgjengelig over alt. Vi lo godt da vi fikk opp listen over tilgjengelige nettverk på hostellet vi bodde på, der var det mange fine navn...

Det har blitt veldig vanlig å oppgi kaloriinnholdet på rettene som står på restaurantmenyene, og noen ganger er det greit å ikke vite... Vanskelig å finne en rett på kartet som er særlig lavere enn den anbefalte dagsrasjonen med kalorier. Det verste så vi på menyen da vi spiste på Appelbie's i Harlem, tror det var mulig å få i seg 4000 kcal bare i hovedretten. Sleng på en forrett, en cocktail og dessert i tillegg, og det er ikke vanskelig å forstå fedmeproblemet i dette landet. Dessuten er all maten så ekstremt salt. Jeg er fryktelig lei og har lengtet etter selvlaget mat. Greit å vite at jeg ikke har det i meg å bli en junk food-slave.

Vi fikk gamblet litt også til slutt. Jeg startet med å vinne hele 19 dollar på en slotmachine på MGM Grand. Dette spilte jeg deretter bort i poker og roulette. Nå skal det sies at jeg vant litt også, men etter å ha spilt bort ytterligere 20 dollar, ga jeg meg. Ikke noen storgambler akkurat, nei...
Highroller Adelheid
Noe av det jeg vil huske best fra turen er bråket i Vegas. Absolutt alt har en eller annen form for pipelyd, utrolig enerverende. Deilig å være tilbake til norsk stillhet, korte og velorganiserte køer og tynt befolkede land. Men gøy var det, man må bare vite hva man går til.

Håper å kunne nyte den totale stillhet ute i skiløypene i løpet av uka som kommer, det har jeg lenget til på turen faktisk. Selv om det var deilig med vårtemperatur i Vegas.

Neste reise er treningsleir i Portugal allerede i mars, og jeg håper den blir atskillig mer helsebringende enn denne ferien har vært. Men treningen kan ikke være hovedfokus alltid heller.

2 kommentarer:

  1. Välkommen hem! Skönt att även du kan ta det lite lungt ibland! Längtar så till Portugal! Ska förresten på anställningsintervju på onsdag :-). Jobbigt om jag får det och inte får semester...
    Kram Christina

    SvarSlett
  2. Takk! Håper dere har hatt en fin jul i Stockholm. Lykke til på intervju! :o) Vi sees om bare 2 måneder, jippi!...

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails