I'm on a ride - fast - to where I don't care!

søndag 21. august 2016

Follorittet 2016: fire harde runder rundt Årungen og først over målstreken

The green helmet og supersmurfen på jakt i Follo...
Rekker ikke skrive så mye, men her er noen få ord om dagens ritt. For det første så greide jeg å holde meg på sykkelen hele rittet. Så det er jo klar framgang fra sist uke...
Selfie 1 minutt før start
Jeg meldte meg på dette rittet i siste liten. Fikk to valg da jeg meldte meg på: master 40-44 eller kvinner senior. Siden kvinner senior var et par hundrelapper billigere enn den andre, krysset jeg av for den. Ikke tenkte jeg på at kvinner senior var lik eliteklassen. Så da de begynte å snakke om at eliteklassen skulle starte 15 minutter etter de andre, skjønte jeg ikke at det betydde meg. Så jeg startet kl. 10. 15 minutter før jeg skulle.

Hadde jeg startet 15 minutter senere hadde det blitt en veldig ensom tur rundt i Follo, så jeg er glad jeg misforsto. Uansett, siden jeg var eneste kvinnelige deltaker i eliteklassen, betyr det at jeg vant den. Jada!
Adelheid og Monica på tur. God stemning blant de to konkurrerte om seiren.
Jeg hadde vunnet master 40-44 hadde jeg stilt i den også. Men der hadde jeg faktisk én hel konkurrent. Henne tok jeg igjen ved Vinterbro på første runde. Da forsvant også feltet, så vi ble enige om å holde sammen resten av turen.
Tatt mens rulla var på sitt største, og gutta fremdeles ville leke med oss jentene. Vi damene var for øvrig klart de to sterkeste på flatene, men dessverre var det noen av dem (men slettes ikke alle) som kjørte oss av i bakkene.
Så da ble jeg kjent med Monica fra Driv, og vi jobbet veldig bra sammen i tre runder. Vi fikk med oss flere i ei rulle som gikk sånn ganske greit nesten to runder. Men siste 1,5 runder var det bare oss to fram til vi skilte lag ved Vinterbro på siste runden. Da orket hun ikke ta drag lenger, mens jeg kjente at jeg hadde mer å kjøre med. Så da kjørte jeg så hardt jeg greide de siste 10 km inn til mål.
I ensom majestet siste bakke mot mål. Go hard or go home; her skulle det kjøres hardt til målstreken!
Det er også den biten med de tøffeste stigningene, så jeg var god og sliten da jeg kom i mål - som første dame etter fire runder. Tror faktisk ikke jeg har vært så sliten etter et ritt før om det måles i syre i beina. Lå høyt puls store deler av rittet. Så dette bør det bli god treningseffekt av. Jeg var mer sliten forrige helg, det er sikkert og visst. Men da var det ikke melkesyre som var problemet.
Godt over en time på terskel og en time i i4. Nå bør treneren være fornøyd...
Fin dag, fint ritt. Det eneste jeg lurer på er hvor alle de andre damene var i dag?... Dere gjør det jo altfor lett for meg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts with Thumbnails