I'm on a ride - fast - to where I don't care!

mandag 11. november 2013

Kvinnfolkproblemer

Mens fjellet var fullt av folk som var ute for å gå sesongens første skitur (u lucky bastards), måtte jeg ta til takke med en løpetur i Nordmarka i går. Jeg løp hjemmefra opp til Skjennungstua og tilbake - så jeg fikk masse "herlige" høydemetre. Litt trøst var det i at jeg møtte en av brødrene Aukland og Thomas Alsgaard mellom Skjennungstua og Ullevålsseter da jeg var på vei ned igjen. Så "alle" var ikke på fjellet og gikk på ski altså.

Dess høyere jeg kom dess kaldere ble det i går, og jeg opplevde noe jeg helt hadde glemt - for det er mange måneder siden sist det skjedde. Det har seg nemlig sånn at disse upraktiske damegreiene som stikker ut fra øvre del av kroppens midtre region fungerer som kuldefangere. Og etter gårsdagens løpetur hadde jeg vondt i bringa (som vi sier på Toten) i flere timer etterpå på grunn av at jeg hadde vært for tynnkledd. For resten av kroppen blir varm når man løper, men ikke disse ytre ekstremiteter - de blir derimot bånntæla.

Jeg verken har ammet, ammer eller har planer om å amme. Men likevel var det nå høyst påkrevd å gå til innkjøp av ammeinnlegg i ull. Husker at jeg har lest et blogginnlegg fra ei med samme problem, som også lanserte en løsning på forfrysningsproblemet; ammeinnlegg i ull. Ikke at jeg behøver ekstra padding i BH'en akkurat, men må man så må man.
I kveld har jeg testet mine nyanskaffelser på en skikkelig hustrig rulleskistur i Maridalen (så bare én annen som var ute på rulleski, kan du skjønne?) Og jammen - varme pupper. Yes!

Så hvem du nå enn var jeg plukket opp dette tipset fra, you saved my life (eller rettere sagt boobs). Takk! Som teksten fra en dypsindig norsk hit sier: My boobs, my boobs, my boobs are okay!

Det jeg nå sitter og lurer på, er om det finnes tilsvarende produkter for menn?...

10 kommentarer:

  1. Hem - jeg har jo en del av disse innleggene liggende fra min ammeperiode (fant dem faktisk i helga da jeg rydda i en eske som sto bortgjemt i en krok) så jeg får vel gå for gjenbruk! Takk for tipset. Har kjøpt to stykk ull bh'er på salg så de skal jeg kose meg med til vinteren men dette her er jo bare et helt genialt våpen å ha i bakhånd!! Er det ett plagg som er søkkvått på trening så er det bh'n og et søkkvått, iskaldt plagg som dekker over hjerteregionen er ikke digg - brrrrrrr - det er døden! Så dette tipset her kommer jeg til å benytt meg av! Thanx ;-)

    Sprekt at du gikk rulleski i går!! Nå begynner det å dra seg til så vi får bare håpe på snø snart! Vi ses plutselig ;-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Var litt fint å gå på rulleski i går også; bare meg, inne i min egen lille hodelyktboble. Men så begynte regnet å tilta, det ble mer vannski enn rulleski og jeg ble blaut på beina, så jeg snudde ved Hønefoten. Kald på beina, varm på puppene. :-D
      Veldig mye tyngre å på våt asfalt enn tørr altså... Gikk sakte i går

      Ull-BH høres veldig deilig ut, men man kan dessverre ikke få både støtte og varme i ett plagg har jeg sett. Så inntil Shock Absorber begynner å lage ting i ull, må jeg gå få for å stappe padding ned i de overdelene jeg har. Så jeg går en brystfager vinter i møte. :-D

      Slett
  2. Smart! Sånt har jeg mengder av. Hurra for gjenbruk - penger spart :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Veldig smart, men jeg skal ikke ha æren. Ammeinnlegg var til inntil veldig nylig et helt ukjent produkt for min del. :-D

      Slett
  3. Å eg likar sånne litt ukonvensjonelle og kreative løsningar! GENIALT! Eg har ikkje noko ammeinnlegg liggande, planlegg heller ikkje å få bruk for dei framover, men til isolerande lag på løpetur? Eg visste ikkje at dei var laga av ull, men det må jo bli godt og varmt.
    Eg har ein sports-BH av ull, men den er søkk borte.
    Kul idé!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, ikke sant. Jeg skal ikke ha æren, jeg bare sprer det glade budskap. Kostet 139 kroner på apoteket. Er i mykeste merinoull, helt kløfri. Don't leave home without ammeinnkegg i sports-BH'en i vinter sier jeg bare. :-D

      Slett
  4. Til nå har jeg bare tatt bh-en utenpå ulltrøya, men jeg hadde da vitterlige en par slike engang i tida, og det er jo også greit med litt ekstra padding, sportsbh-ene mine er så trange at alt blir flatklemt. Klemme flat og bygge ut -). Takk for tipset!

    SvarSlett
    Svar
    1. BH'en utenpå trøya er jo også et tips. Men det kan kanskje gnisse og klø litt? Jeg har ikke så myke ulltrøyer som de innleggene tror jeg. Høres uansett ekstremt sexy ut med BH'en utenpå trøya! :-D

      Slett
    2. Neida det klør ikke, kan bli litt klumpete og arrangere hvis bh-en er trang og trøya rommelig, men idet er bare å pushe og lifte litt -).
      Veldig Madonna chic, men jeg vet ikke om han som kom for å hente sønnen min i forrige uke syntes det var like tiltrekkende da jeg åpnet døra i ulltrøye med blondebh utenpå, (var på vei ut på hundetur -)

      Slett

Related Posts with Thumbnails