I'm on a ride - fast - to where I don't care!

søndag 3. november 2013

Investeringsuke

I uka som gikk rant pengene ut - og investeringene var stort sett kropps- og idrettsrelaterte.

Tirsdag meldte jeg meg på Holmenkollmarsjen. Det var en tusenlapp ut av lommeboka. Det blir helt sikkert ikke den siste skirelaterte investeringen denne vinteren. Har blant annet på følelsen av at jeg har vært så snill i år at jeg får nye ski til jul (til meg - fra meg).

Onsdag var jeg på NIMI og bestilte nye fotsenger. Nå er det nesten to år siden jeg fikk de jeg har, og de er for å si det mildt slitne. Jeg bruker dem jo forholdsvis aktivt. Forhåpentligvis vil nye fotsenger hjelpe meg å bli kvitt diverse småmurring jeg har i føttene nå for tiden. Uansett, det er 1700 kr. rett ut. Men veldig verdt det.

Torsdag hadde jeg min første PT-time. Det koster 600 kr. hver gang. Så planen er ikke at det skal bli så mange av dem, før jeg tar over som min egen trener. Men jeg har behov for innspill på noen nye øvelser og nye styrkeprogrammer. Mottoet for styrketreningen i vinter er sterk, rask og skadefri. Høye mål altså.
Allerede på første time greide jeg få en skikkelig krampe i venstre lår. Det var noe nytt. Men heldigvis var det bra igjen allerede dagen etter.

Mange investeringer gjenstår for vintersesongen, men dette får holde for denne uka.

Jeg har begynt å løpe igjen denne uka. Ergo har det ikke blitt så mye smerter som i forrige uke. Kroppen begynner å vende seg til belastningen av tung styrketrening igjen også - så jeg har ikke blitt så støl.

Dessverre har hælen begynt å murre igjen så fort jeg begynte å løpe, men det er bare svakt. Så jeg må kjenne litt på det før jeg eventuelt tar nye grep. Men det var deilig å komme seg ut på løpetur igjen. Håper det blir mulig å dra ut på langtur i helga som kommer.

4 kommentarer:

  1. Løping er tilnærmet gratis...my ass ;-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, du - det er kun i teorien. Her renner det ut mange, mange tusenlapper i året i hvertfall. Men det er verdt det (sa hun som fortsatt lever med en 14-tommers reise-TV med innebygd VHS-spiller men har tre pulsklokker som fungerer).

      Slett
  2. Pulsklokker er mye mer verdt penga enn hjemmekino!

    Men noe må man jo bruke penger på, og jeg foretrekker løpsrelaterte greier framfor nye planter i hagen og interiørbonanza. Bare jeg slipper å finansiere grådige NFIF-haier;-)

    Håper du klarer holde igjen det som er nødvendig for at ikke hælmurringen skal få utvikle seg til noe verre...

    SvarSlett
    Svar
    1. Pengene har fortsatt å renne ut etter dette innlegget - bruker på penger som en full sjømann for tiden (på treningsrealterte ting). Men det er investering i moro og livskvalitet. :-)

      Slett

Related Posts with Thumbnails