I'm on a ride - fast - to where I don't care!

tirsdag 13. august 2013

It's my party and I'll run if I want to, run if I want to, run if I want to...

You would run too if it happened to you! Eller ville du? Jeg har i hvertfall ikke noe behov for å grine...
Det drar opp til storm på Ørfiske
38-årsmerket ble nemlig passert i går! Dette kunne jo ikke markeres med annet enn en lang løpetur for virkelig å motbevise at alderen har noen makt over kroppen min (eller prøve å løpe fra realitetene?). Men det har den nok. Samtidig er det jo slik at jeg er i bedre form nå enn da jeg fylte 37 år i fjor. Og jeg tipper at min biologiske alder da jeg var 28 var høyere enn den er nå ved fylte 38.
The Birthday Run
Christopher kalte meg hyggelig nok for smårips på banketten etter Røde huset på lørdag, da noen outet min snart forefallende bursdag. Men småripsperioden av mitt liv er nok for lengst passert, gitt. Og godt er det...

Går alt etter planen skal jeg være i mye bedre form når jeg fyller 39, enn jeg er nå.
Det har seg nemlig slik at jeg nok har gjort en avtale om å søke om plass i Ö till ö 2014. Som det står på nettsiden: Ranked as one of the toughest endurance races in the world by CNN.
Vi snakker 10 km svømming og 65 løping over og mellom øyer i Stockholms skjærgård. Man må løpe i tomannslag, og min partner er Jard Bringedal som tidligere har gjort flere Ironmankonkurranser, Norseman, 24-timersløp og ikke minst løpt Trondheim-Oslo (TO500). Får vi plass må jeg TRENE som jeg aldri har trent før. Skulle ha ønsket meg våtdrakt og sponsor i bursdagsgave i år ser jeg i ettertid. Hørte jeg midtlivskrise?

Da jeg skulle av gårde til Røde huset på lørdag møtte jeg på en nabo i gangen. Han spurte om jeg skulle ut på reise, mens jeg sa at oppakningen skyldtes at jeg skulle delta i et langt løp den dagen. Til det sa han: Du er ganske sprek du.
Ganske? GANSKE? Nei, jeg er ikke ganske sprek. Ganske sprek er du når du trener på Sats tre ganger i uka. Jeg er en supermosjonist! Det er noe helt annet, så det så. Og med det samme jeg er i gang med rantingen; ikke jogger jeg heller, jeg LØPER!
Men han mente det godt, og har bare ingen anelse om verden slik den ser ut fra mitt ståsted (og det hadde jo ikke jeg for noen år siden heller...).
Nybakt 38-åring ganger 3

Gårsdagen fikk følgende feirings:

1. Hakadal - Ørfiske - Movatn - Kjelsås på formiddagen.
4,5 km senere var jeg oppe på 415 moh *puh*
Tok toget fra Kjelsås 09.55. Kjente at jeg fortsatt hadde lørdagens bakker i beina. Men da jeg bare kom i gang gikk det bedre og bedre og fortere og fortere. Tror aldri jeg har løpt motbakker bedre enn for øyeblikket.
Fikk alt av vær på turen. Sola skinte samtidig som det regnet, lynet og tordnet. Må ha vært snill jente i året som gikk som ble feiret med 38 salutter på turen (minst). Torden er også mitt favorittvær, så takk for det - timevis fikk jeg faktisk. Rakk også å komme meg hjem før det tok av som verst.
Vannliljer på Movatn
2. Middag med gode venner 
Veldig hyggelig avslutning på dagen med god mat, godt drikke, godt selskap og mye latter.
 
Ennå er det to år igjen til 40. Jeg frykter ingenting - bring it on! For livet har vel egentlig aldri vært bedre enn nå?... Også så mye moro det er å se fram til.

6 kommentarer:

  1. Gratulerer med dagen. Ikke noe bedre enn å feire med langtur og møte med venner. Tøff utfordring til neste år, men som du sier du er supersprek

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, takk! Hehehe, ganske flink til å skryte av meg selv, ja. Kan bli tøft å leve opp til det. :-)

      Slett
  2. Gratulerer med vel overstått bursdag, Adelheid!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takkar! Overgangen gikk merkelig lett. Fortsatt ingen midtlivskrisescorpions på deg nå som du har blitt en sk8rdude?

      Slett
  3. Det er gode påpekninger du gjør her Adelheid; Du ER en supermosjonist, og du LØPER! (Jogging er dessuten bare sååå 80-talls. Det var en bølge. Du er i et evigvarende løpeunivers).

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails