I'm on a ride - fast - to where I don't care!

lørdag 16. februar 2013

Da Hood II - winter edition

Akerselva, langt unna badetemperatur
Den uka jeg var sykemeldt etter å ha utført spektakulære stunts i langrennsløypa, hadde jeg sterke begrensninger i TV-titting, nettsurfing og lesing samt at jeg ikke unne trene. Ergo; mye tid - lite å finne på...
Vinter i "asfaltjungelen" Oslo
 
Så for å få tiden til å gå ruslet jeg mye rundt i nabolaget. Det kom en del snø tidlig den uka, så det var mye fint å se. Pluss at jeg oppdaget nye og litt rare ting ved nabolaget på vandringene mine. Dette området jeg bor i er virkelig ei bygd i byen - og under følger en rekke billedbevis for å understreke det.
Alle bygder har jo et Folkets Hus man kan henge på, også Kjelsås...

Og jammen var det ikke et bedehus her også
Og noen her oppe er opptatt av Senterpartiet(?) - det er det jo ikke så mange som er lenger.
Er du trønder og i villrede? Jeg vet hvor du skal henvende deg:
Trøndersk Charge d'affairs i Oslo
Dyreliv er det også om vinteren.
Foreløpig har ulven kun flyttet inn i Østmarka - men Skogens konge er det visstnok mange av (men ikke hatt æren av å treffe ham enda).
Troll har vi også - som tisser i skiløypa (mye trolltiss over alt i vinter)
Noen fugler holder stand utendørs i kulda.
Andre flytter inn i rekkehus og blokkleilighet, slik man jo gjør i byen.
Rare naturfenomener til slutt - selvlysende trær, egne arter i Frysjafaunaen:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts with Thumbnails