I'm on a ride - fast - to where I don't care!

mandag 29. oktober 2012

Jeg skal tenke på deg...

...mens jeg ler i beste halloweenstil; MOHAHAHAHA - i det jeg sykler forbi deg mens du sitter i snøkaoskøen på ringveien som varer inn i evigheten eller står på bussholdeplassen og venter på en smekkfull buss som aldri kommer. For det er nå den virkelige sykkelsesongen starter. Det er nå det virkelig, virkelig, virkelig lønner seg å sykle versus all annen type transport for å komme seg til og fra jobb.
Frysja sykkelverksted - begynner å få teken på det nå
Avgiftsfrie piggdekk
I dag har jeg nemlig lagt om til vinterdekk på sykkelen. Helt selv, og det tok bare 30 minutter. Det var jo meldt snø natten som var, så planen var egentlig å legge om i går. Men jeg ble så utrolig slått ut av en 22 km løpetur i selskap med Eva Karine, at jeg orket ingenting annet enn å ligge under et teppe resten av dagen og kvelden. Ikke direkte i toppform i går. Men turen var veldig fin - tross at det gikk veldig tungt. I godt selskap, fint vær og med kjempemessige løpeforhold på barfrost i marka, orker man mer enn man tror (og kanskje burde).

Som sagt, det endte med at jeg ble sittende i godstolen under et teppe mens jeg så på værmeldingen at jeg burde ta meg sammen, gå ned i kjellern og bytte dekk. Men det ble med tanken, og med et håp om at værmelderne skulle ta feil. Da jeg la meg var det ingen tegn til snø, men da jeg våknet igjen var det mye lysere i leiligheten enn det har vært i det siste. Ergo; snøen de hadde lovet var kommet. Æsj!

Så da måtte jeg stå på en full buss til og fra jobb i dag. Det var motivasjon til å få fart på sakene, så nå er Finsen skodd for vinteren - og fra i morgen kan det komme hvilket uvær som helst. Jeg er klar. Så til alle med dårlig tid - vintersykling er the shit!

4 kommentarer:

  1. URK! Etter én dag på t-banen har jeg fått NOK. Har lenge utbasunert for hele verden at jeg skulle sykle på piggdekk i vinter, men nå som tiden er kommet kjenner jeg at jeg blir ganske så nervøs - det er jo himla glatt!?!

    SvarSlett
    Svar
    1. Du skyr da vel ikke unna en utfordring du Astrid, gjør du vel? :-) Du venner deg fort til det, og før du aner det raser du av gårde på piggdekk. Litt tyngre er det å sykle og litt vanskeligere å balansere, men det er jo bare god trening. Håper å få deg som medlem i vintersykkelklubben. Vervet kiropraktoren min tidligere i dag.
      Å sykle på blåis er ikke noe problem, det er å gå av sykkelen på blåis som er problemet. :-)

      Slett
    2. Jeg skal prøve, jeg har jo egentlig ikke noe valg :-)(Må bare vente til lårmusklene fungerer igjen!)

      Slett
    3. Sykling er veldig fin restitusjon vettu - ingen grunn til å utsette det. :-)

      Slett

Related Posts with Thumbnails