I'm on a ride - fast - to where I don't care!

mandag 5. mars 2012

Smørekurs

Du vet du har vært på smørekurs når du våkner om natta av at du har mareritt om at du har rengjort glidsonen på skiene med basecleaner... For det har nemlig jeg prestert, å få mareritt altså - ikke rengjøre de nye skienes glisone med basecleaner. Puh!
Glide wax cleaner er i hus, og jeg kan puste lettet ut
Torsdag kveld i forrige uke tilbrakte jeg i Holmenkollen på smørekurs i regi av Skiforeningen. Lærte masse, men dessverre aller mest at skisport er en dyr, dyr sport. Det er ganske lett å skjønne hvorfor det er finanseliten som utgjør den mest utagerende, harde kjerne blant skisupermosjonistene (det samme gjelder sykkel). En uetablert, statsansatt ungkarskvinne uten rike foreldre eller arv fra ukjente rike onkler i Amerika har ingen sjanse til å bli med på dette utstyrkjøret.

Denne torsdagen fant ut at jeg mangler følgende:
  • Smøreprofil og smørebord
  • Kobberbørste
  • Nylonbørste
  • Glide wax cleaner
  • Sikling og utstyr til å holde siklingen skarp
  • Alle glidere jeg behøvde, og det var noen - og skal man kjøpe HF (= mye fluor), må man virkelig bla opp
  • Flere festevokser (og jeg som trodde jeg hadde en del)
  • Fire typer klister, og ingen av dem jeg hadde fra før så klart
Og dette var bare det grunnleggende. Hva finansgutta legger ned i Cera, rillejern og slikt tør jeg ikke engang tenke på...

Så au, vondt i lommeboka. Jammen godt smøring ikke går ut på dato. Jeg får heller bygge meg opp litt etter litt, tror jeg. Etter siste ukenes helseutgifter brukt på NIMI er jeg allerede godt over månedens lønnsbudsjett.
Klister og glider - klar for sesongens siste skiturer
Foran ukas to skiturer har jeg måttet gjøre et par investeringer. Det er fortsatt en del jeg mangler, men en lite økonomisk løft ble likevel gjort i retning av å komme i mål med det jeg i følge kurslederen trenger. Godt skisesongen snart er over...

6 kommentarer:

  1. I tillegg er det ganske komplisert har jeg funnet ut. Overlater dette til mannen i huset og blir dermed helt sløv på dette området selv!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tja, det var nå damesmurte ski som fungerte best i dag... :D
      Takk for kjempefin, men for min del nevrotisk, tur i dag, Anne-Brit!

      Slett
  2. Det verste er at du bare har Swix! SKIGO!!!!! det er sakene sine det :)

    Tim

    SvarSlett
    Svar
    1. Blablablablabla..... Jeg tar det dem har i butikken og som mannen i Swixforkle sa jeg skulle kjøpe jeg. :DDDDDDD

      Slett
  3. Hehe. Swixmannen er overbevisende ja. Men til neste år skal du få noen gosaker av meg, som gjør at du flyr opp bakkane. and the name is SKIGO! Don't leave home without it :)

    Tim

    SvarSlett
    Svar
    1. Jepp, da gleder jeg meg til å bli sponset av SKIGO til neste sesong. :)

      Slett

Related Posts with Thumbnails