I'm on a ride - fast - to where I don't care!

onsdag 7. mars 2012

30 km budrunde!

Én gang i  året får jeg betalt for å gå på ski, for da er det nemlig skidag på jobben. Årets skidag var i går, og selvsagt stilte jeg opp, selv om jeg var skeptisk til føret. For å sikre meg hadde jeg varmet inn en halv tube isklister under skiene. Det holdt hele veien, og hadde sikkert holdt et år til.

Tross at jeg i altså tjente penger på å gå på ski, ble jeg svært, svært blakk underveis. Jeg deltok nemlig i en budrunde underveis, og vant budrunden!... Så jeg husker ikke så mye av skituren, annet enn at den var svært følelsesladet. Lurer på hva jeg skal finne på underveis på sykkeldagen i juni for å toppe dette?

Det ble mye gåing i rykk og napp. Planen var nemlig å gå på skikkelig fram til Kobberhaugshytta som trening fram til lørdagens renn. Jeg har jo ikke fått gått på ski i det siste, så dette var siste mulighet. Men det ble mye sms og ringing underveis. I tillegg var jeg så skjelven i kroppen at jeg falt en rekke ganger. Kroppen blir jammen påvirket av sånne mentale påkjenninger. Makspuls hele veien.

Over vannene var det speilblank is, så da var det bare å stake og håpe at skiene ikke sklei ut. Godt jeg er sterk i armene. Var faktisk morsomt å stake over Hakkloa, og aldri har Hakkloa vært mindre - det gikk radig på stålisen. Siden jeg hadde smurt på så grovt med isklister ble dette heller ikke slitt vekk over isen, samtidig som jeg hadde glid - perfekt.

Mellom Kikut og Kobberhaugshytta fikk jeg beskjed om at jeg hadde vunnet budrunden, så da ble det feiring med kanelbolle på Kobberhaugshytta. Som jeg måtte tvinge ned, for jeg følte meg ganske kvalm av plutselig å sitte med gjeld til langt over øra. Pluss få to millioner voksenpoeng på svært kort tid.

Etter endt økt leverte jeg skiene inn til Torshov Sport for prepping til lørdag. Stakkars karer som skal gi seg i kast med dem, det var isklister over alt.

Spent på føret på lørdag. Jeg stiller til start på lykke og fromme. Har ikke fått trent til dette som jeg hadde tenkt, så det får gå som det går. Har knapt sovet de siste nettene, og regner heller ikke med å få sove så mye i nettene som kommer.
Det tar på å skulle bli godseier i bydel Nordre Aker, gitt. Jeg har nemlig kjøpt leilighet slik at jeg kun får fem minutter å gå til lysløypa om vinteren, fem minutter til bading om sommeren og null minutter til fantastiske løpe- og sykkelturer året rundt. Nå mangler det bare å få temt seg en kjæleelg, så er lykken komplett.

10 kommentarer:

  1. Grattis med hus og elg.
    Skjønner godt at du ble skjelven!
    Dårlig planlagt skidag forresten
    , det burde vært idag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk!
      Ja, du har rett. Får håpe på bedre føre på lørdagens skidag. :)

      Slett
  2. Grattis! Nå var jeg så heldig at jeg deltok litt i budrunden undervegs og fikk med meg utfallet. Dette blir så bra! Og Inga Låmi klarer du fint, løypa er lett og du er både sterk og utholdende. Det er bare å stake alt du kan!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk igjen! Så lenge gutta på Torshov Sport ordner glid, skal jeg stake som om jeg hadde fanden i hælene... :D

      Slett
  3. Hahaha, den var original! Gratulerer så mye, og lykke til til helgen :)

    SvarSlett
  4. Gratulerer med leighligheten, fantastisk beligenhet og lykke til på lørdag

    SvarSlett
  5. Grattis med egen kåk. Perfekt beliggenhet da! Jeg regner med du åpner drikkestasjon for oss andre som ikke bor så i smørøyet!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehehehe.... Maridalsvannet er jo en eneste stor drikkestasjon. :)

      Slett

Related Posts with Thumbnails