I'm on a ride - fast - to where I don't care!

onsdag 1. september 2010

SRM fullført etter planen

Jeg har slitt med å fullføre intensiv trening etter planen i det siste. Et par intervalltreninger med OSI har blitt avbrutt de siste ukene. På mandag var jeg bra tilbake igjen og fullførte alle planlagte intervaller. Mandagens servering var en pyramideintervall. Sist jeg var med på den kjørte jeg eliteutgaven, dvs. 1-2-3-4-5-5-4-3-2-1. Synes det gikk veldig greit der og da, men kjente det faktisk i flere dager i etterkant. Bra økt altså. Men det var dengang da, i sommer da alt gikk så greit en periode. Denne mandag gikk jeg for den litt mer snille varianten, kuttet den ene 5'eren og fullførte hele økta i god stil. Bra økt det også, og det var veldig gøy at det var så mange på trening.

I dag var jeg på SRM igjen, og det kun for tredje gang denne sesongen, dessverre. De to siste gangene har ikke akkurat vært noen store løpsopplevelser, så dagens mål var bare å fullføre tre runder sånn rimelig komfortabelt. Hurtige langkjøringer har vært helt fraværende på treningsprogrammet mitt denne sesongen, så jeg hadde behov for en sånn økt nå før konkurransene starter igjen.

Traff Espen og Bengt før start, og fikk snakket litt om Stockholm halvmarathon som vi alle skal løpe lørdag 11. september. De skulle løpe 5-rundern i Bengts halvmaratontempo (som er sånn ca. som mitt). Det var langt unna min plan, så da vi startet lot jeg dem bare gå. Fikk slått av en prat med Randi også, som gikk for 1-rundern i dag. Silja skulle bare jogge; god bedring med sykdom og skader. I tillegg var det mange virkelig gode løpere fra Vidar og min egen klubb OSI på plass i dag. Jeg ble tatt igjen med en runde for å si det sånn...

Bengt og Espen på vei ut på 5. runde - bildekvaliteten skyldes ikke fotografen men den vanvittige farten til løperne (jeg må lære meg å heie og fotografere samtidig)...
Jeg løp komfortabelt mine tre runder i dag. Lå godt under terskel i puls, men skal ikke underslå at det var slitsomt likevel. Hadde sikkert orket flere runder om jeg hadde måttet, og det er greit å vite. Kjente på diverse vondter i beina underveis, men hadde aldri noen sterke tanker om å bryte tross at det også regnet ganske mye fra start. Skrudde opp farten litt den siste kilometeren før målgang og kjente at det var greit - bra! Eneste skåret i gleden var at en blå tå utviklet seg underveis, og det var ganske så vondt på sisterunden. Veldig rart! Har løpt med disse skoa flere ganger før. Blå og vond tå var ikke akkurat det jeg trengte nå så tett opp til Stockholm, men får håpe det demper seg litt før det.
Tiden var ingenting å skryte av, 4 minutter over pers (med skolisseknytestopp) - men jeg er som sagt veldig fornøyd med endelig å fullføre det jeg har planlagt. La det fortsette sånn!

3 kommentarer:

  1. Bra rapport! Blir moro i Stockholm!
    Knabba selvsagt bildet :)

    SvarSlett
  2. Bra Adel! Se etter lyspunktene og hold fokus der:-)

    SvarSlett
  3. Ja, det var jo et fantastisk skarpt bilde jeg greide å ta! :o)

    Jepp, snart race hvilket betyr et økende antall vondter, foreløpig en sint tå og en sint legg (hvert sitt bein selvsagt) - sånn det skal være det!...

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails