I'm on a ride - fast - to where I don't care!

mandag 2. august 2010

Adelheid bites the dust...

...eller rettere sagt, biter i grusen. Hvis du er av den litt tandre typen som ikke tåler blod, anbefales du å stoppe nå - det kommer noen grafiske bilder lenger ned i innlegget.

Jeg er i veldig fin form etter lørdagens langtur både muskulært, formmessig og mentalt. Derfor var det ingen tvil om at jeg skulle opp på NIH og kjøre motbakkeintervaller med OSI i kveld.

Men først en digresjon. I forrige uke hadde jeg noen dager hvor jeg følte meg sliten etter all treningen, men nå begynner jeg nesten å tro at jeg er i ferd å venne meg til kjøret og tåler det bedre. Mer overskudd i dag i hvertfall. Håper det holder.

På veien opp til Sognsvann mistet jeg kjedet på sykkelen i en av de verste motbakkene, og hadde derfor fingrene full av sykkelolje da jeg kom fram. Lite visste jeg at det bare skulle bli verre...
Det var mange flere på trening i dag enn det har vært på treningene i juli, så det er tydelig at ferien snart er over (sukk!).

Før vi la ut på oppvarmingen observerte jeg at Komfortsona IL kjørte intervaller på banen. 400-metere så det ut som for meg. Valgte å heie litt på Bengt som så ut til å trenge det mest, der han lå på slep etter Espen.

Så la vi ut på den sedvanlige oppvarmingsrunden, og vi hadde ikke kommet særlig langt før jeg, i det jeg snudde meg for å se etter hun jeg skravlet med, lå langflat på grusen. Hvilket resulterte i forslåtte hender og skrubbsår inne i begge håndflatene, et skikkelig blødende skrubbsår på venstre kne og en rekke skrubbsår på høyre kne og legg. Heldigvis er det ikke så ille som det ser ut som.
Fikk en del oppmerksomhet på resten av økta på grunn av dette, og en syklist som kom forbi slengte faktisk ut en gratulasjon til meg. For de som kjenner meg, er det ikke akkurat noen nyhet at jeg går i bakken. Det skjer med jevne mellomrom, og nå er det faktisk over ett år siden sist. Da var det i full sprint ned en bakke i Rosendal, den gang på asfalt.
Det verste var faktisk sjokket av å gå i bakken, adrenalinet pumpet bra en stund etterpå. Hendene er også ganske forslåtte, så det kommer jeg nok til å merke en stund. Vasking av sårene da jeg kom hjem var heller ingen behagelig opplevelse.

Skadeomfanget i bilder:
Venstre kne:
Samlet skrubbsårsamling på beina:
Venstre håndflate:
Og den høyre:

På tross av at dette skjedde før vi i det hele tatt hadde kommet i gang, gikk dagens trening veldig bra. Jeg var i fin form og fullførte maks antall drag på programmet. Det vil si 8 (vi kunne velge mellom 6 eller 8). Fornøyd med det, og følte meg heller ikke spesielt sliten etterpå. Jeg tror jeg skal begynne å kjøre hardere på intervallene framover, og se hvordan jeg tåler det. Veldig glad for å ha gjennomført nok ei bra økt.

I morgen er planen styrketrening på morgenen og en rolig tur på sti i Lillomarka på kvelden. Vi får se hvordan det går med styrkeøkta, siden jeg er såpass forslått, verken kne eller hender fungerer særlig godt. Mellom øktene skal jeg klippe meg, må vel få litt skikk på sveisen før jeg skal tilbake til det siviliserte liv og jobben igjen. Under én uke igjen av ferien nå, og tiden må utnyttes til fulle.

4 kommentarer:

  1. Oj, det så ikke pent ut. Det ser ut som du har kopiert min kræsjlanding på slutten av turen vår på lørdag ...
    Forhåpentligvis gikk det bra med pulsklokka di. Jeg var litt uheldig og fikk noen merker på min. Men den fungerer fortsatt; det er jo det viktigste.
    Vi får begge satse på at det blir en stund til neste svalestup :-)

    SvarSlett
  2. Jepp, jeg ble INSPIRERT for å si det sånn, og følte for å ta det et hakk lenger... Fikk gnagsår på ryggen av drikkesekken på lørdag for å toppe det hele. Men klokka er intakt, heldigvis.
    Det bør bli en stund til neste gang, ja - er preget i dag - blåmerkene har kommet i tillegg. :o)

    SvarSlett
  3. Fin blogg du har. Jeg har vært fast leser en tid. Endelig har jeg også fått min egen blogg. Den handler om livsglede, herunder også trening og friluftsliv. Du finner den her.
    http://motlivsglede.blogspot.com/

    SvarSlett
  4. Takk for det! Blogg er gøy, så lykke til! Artig å vite at det er noen andre der ute enn familie og venner som følger med også. :o)
    Og; for meg er løping livsglede omgjort til handling!

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails