I'm on a ride - fast - to where I don't care!

søndag 18. september 2011

Oppladning til Oslo maraton

Målgang 2008 (debut halvmaraton)
Målgang 2009 (debut hel distanse)
Snart i mål 2010 på ekstremt vonde bein
Årets Oslo maraton skulle blitt min fjerde, men deltakelsen i 2011 blir kun som tilskuer. At det endte sånn er egentlig ingen overraskelse. Alt har vært så usikkert så lenge nå. Det var jo under fjorårets OM plagene i beina virkelig slo ut i all sin grufulle prakt. Etter det ble det bare verre og verre, til det nå i sommer kulminerte i tretthetsbruddet. Jeg har derfor utsatt å melde meg på noen av distansene. I sommer hadde jeg en plan om at jeg kanskje skulle kunne løpe 10 for Grete, uten å være nøye på tiden, men selv det ble til slutt helt uaktuelt.

Likevel, jeg gleder meg masse til søndag. Og som tilskuer behøver man ikke gjøre noe valg hva angår distanse, jeg kan delta på alle tre - og det skal jeg også gjøre. Lover å heie på alle og skrike meg hes, så når vi endelig kommer til halvmaraton er jeg sikkert stum og har ingen hud igjen i håndflatene etter all klappingen. Kanskje jeg bør gå til anskaffelse av et realt bilhorn, sånn at det jeg har en backup når stemmen eventuelt svikter.

Planen er å mingle i start- og målområdet, samt ha et fast tilhold på Rådhusplassen utstyrt med matpakke og termos. Husk å vinke når jeg roper (men bare hvis du orker da, viktig å bruke kreftene på det som virkelig teller).
Jeg vet om veldig mange som skal løpe på søndag, men har på langt nær oversikt over alle. Hvis du vil ha heiing på søndag så gi lyd i kommentarfeltet; startnr. og distanse. Så skal jeg gjøre hva jeg kan for å å bidra til at du kommer gjennom løypa med flyt og godfølelse. Hvis det er spesielle ønsker hva angår oppmuntring, så kom gjerne med det også.

Ha en riktig god oppkjøring, på søndag er det fest! Heia, heia, heia!

11 kommentarer:

  1. Jeg kommer trolig å henger jeg også ;-) Kan sende deg en liten pling jeg så ses vi nok!

    SvarSlett
  2. Jeg tar gjerne imot litt heiarop når jeg løper halv med startnummer 41246. Så får vi se om jeg er i stand til å respondere. :-)

    SvarSlett
  3. Hei i vei! Alt tas i mot med takk!

    Svart t-skjorte med MOSSjonistene på, og Tone på ryggen. :o)

    SvarSlett
  4. Ti for Grete - kommer til å trenge heiarop.... ;-)
    Satser på å løpe rundt 50 min, aner ikke om kroppen kan det ennå. Vet ikke startnummer heller, men antar jeg stiller i Campens sort og orange, lettsynlige bunad

    SvarSlett
  5. Gunnar, Tone og Siri - jeg skal gjøre det jeg kan! :o)
    Lykke til!

    Silja, du er velkommen til å plinge og henge. Hva skal Tim løpe?

    SvarSlett
  6. Så bra så bra at du kan glede deg til Oslo maraton også som publikummer. Og det er jo, som du selv også har skrevet mye om, og erfart, en viktig funksjon for alle dem som skal løpe. Jeg har aldri løpt så tidlig på dagen før, men er du oppe og skriker på Rådhusplassen og ser nummer 10027 og har telt hvor mange damer som har passert så skrik ut et tall hvem jeg er! Må finstudere løypa og og vurdere hvor "spurtgiret" skal settes på (uten å velte ut frokosten, som må tas kl 5-6-7?). Lykke til! Ses

    SvarSlett
  7. Så flott at du stiller opp og heier, det er alltid godt å få en boost fra publikum! Jeg stiller i Treningscamps sin bunad, så skrik hvis du ser meg :) Håper du er frisk og rask til neste sesong!

    SvarSlett
  8. Mette: tross at det er tidlig om morgenen, så regner jeg ikke med at det blir så vanskelig å telle antallet kvinnelige løpere foran deg på søndag. Skal gjøre mitt beste, og tipper det blir er lavt tall. Hvordan er beina etter Drammen?
    Siden du presterte så bra i Drammen når alle andre sleit, er jeg skikkelig spent på dine vegne på søndag. :)

    Anna: Alle jeg ser med TC-bunad skal få et brøl, vær du (dere) sikker.

    SvarSlett
  9. Takker for suverene heiarop idag !

    SvarSlett
  10. Bare hyggelig Gunnar. Gratulerer med en strålende tid. Er det pers, er du fornøyd? Det hadde i hvertfall jeg vært med den tiden. Noe sier meg at du har fått trent bra en stund nå. :)

    SvarSlett
  11. Jeg er godt fornøyd med ny pers. Jeg har fått trent bra hele tiden. Et par-tre måneder i sommer/høst har knærne kranglet litt, men nå ser det ut til å ha gitt seg.
    Håper at du blir frisk av tretthetsbruddet. Kanskje du kan begynne å løpe litt til våren ? Det gjelder uansett å skynde seg langsomt ! Det kan ikke slå feil, for å si det sånn.

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails