I'm on a ride - fast - to where I don't care!

lørdag 18. juni 2011

Løpetur eller badetur?

Min arbeidsdag på onsdag...
Etter en kjempefin sykkeldag med jobben på onsdag og deretter to hele hviledager - en tilsiktet og en utilsiktet - var det i dag på tide å knyte på seg løpeskoa igjen. Om akkurat én måned i dag må jeg være i slag til å løpe med tung sekk i tøft fjellterreng, så nå er det bare tiden og veien. Jeg ut i skogen og øve på å løpe på kronglete stier.
Hvordan komme fra A til B uten å bli våt på beina? Svar: Det kan du bare glemme...
Men løping blir nok en feil karakteristikk for dagens tur. Riktig utstyr hadde vært vadestøvler, dykkermaske og snorkel. 90 % av Lillomarka består for tiden nemlig av vann. Enten i form av rennende vann, dype gjørmeputter eller tung myr. De siste 10 % består bare av sleipe svaberg, spisse steiner og glatte røtter. Tunge forhold altså.
Sti og bekk i ett - det er regelen nå
Jeg brukte godt over to og en halv time på vel 17 km i dag. Startet på Solemskogen, løp lengste veien til Sinober og ned igjen til Kjelsås. Særlig etter Sinober var det tungt, nesten helt uframkommelig på grunn av alt vannet. Har blitt mye balansering, klatring og ustøe hopp i stedet for løping.
Dagens tur, den ser mye tørrere ut på kart
Vannet var heller ikke bare på bakken. Etter ca. 45 minutter bøttet det ned fra oven også. Inntil da hadde jeg forsøkt å holde meg så tørr jeg greide på beina, men etter det var det ingen vits lenger. Jeg var blaut til skinnet likevel.
Men jeg løper stort sett utenom dammer i den grad det går, man vet aldri hvor dype de er og plutselig kan man stå opp til knea i gjørme. Dumt å plutselig stå uten sko langt ute i skogen.

Jeg var litt lei på slutten av turen i dag, det er ikke morsomt når det er sånt strev og går så utrolig sakte. Men jeg har ikke noe valg, må fortsette å øve selv om værgudene ikke er med meg. Men om noen skulle lure (en værgud eller to), så hadde det ikke vært dumt om det kunne få lov til å tørke opp litt nå.

I morgen blir det sykkeltur igjen - satser på å få en del mengdetrening selv om det ikke blir så mye løping som jeg skulle ønske. Trenger å føle litt fart også etter i dag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts with Thumbnails