I'm on a ride - fast - to where I don't care!

lørdag 14. juni 2014

Ukas nye raffe outfits

Det var virkelig på høy tid, men endelig på torsdag fikk jeg ordnet meg våtdrakt. Intersport Hammersborg har kjørt supertilbud på 2XU-drakter de to siste torsdagene. Men mellom to jobber, møter, trening og sommerfester begge torsdagene, var det jammen ikke lett å få det til. Så jeg måtte ta meg fri fra jobben for å dra ned i byen og ordne det midt på dagen.
Er helt klart det mest sexy plagget jeg noensinne har tredd på meg i et prøverom. Regner med at dere skjønner ironi?! For et slit å få på - og så utrolig klamt det ble inne i den drakten. Måtte be en annen kunde om hjelp for å få dratt opp glidelåsen bak.

Det var flere der i samme ærend, så jeg skjønte lite da de spratt ut av prøverommet bare et par minutter etter at de hadde gått inn, med drakta på. Mens jeg sleit og vrikket meg inn mens jeg uffet og okket meg. Fikk forklaringen av ekspeditøren. For visstnok er de enkleste og billigste draktene lette å få på, mens de mer avanserte kan ta 15-20 minutter å få på. Heldigvis brukte ikke jeg 20 minutter, men det var sikkert fordi jeg ikke valgte den minste størrelsen jeg kunne valgt. Jeg var midt mellom to størrelser, og valgte den største. Tror det er det smarteste, så jeg slipper å begynne å ringe på hos naboen eller spørre forbipasserende om hjelp hver gang jeg skal ut å svømme.

Men nå er dere i hvertfall advart, for jeg blir snart å se plaskende rundt iført neopren i et vann eller elv her i byen. Går kjempefint å svømme i elva rett nedenfor her jeg bor, så det må jeg få testet i løpet av helga.
Ukens pakke fra Wiggle. det har blitt en del av dem i det siste...
Apropos nye raffe outfits, så fikk jeg også en stor eske i posten fra Wiggle på fredag, full av sykkelstæsj. Blant annet mer klær. Prøver så godt jeg kan å lære meg å bli en jålete syklist, så jeg måtte ha noen fine nye trøyer og briller.
Fornøyd, iført ny trøye før dagens sykkeltur.
Sånn ellers, så har jeg bidratt til at nok en person gjør byen utrygg på rulleski. Fredag kveld ble tilbrakt på Låkeberget med å lære Marianne å bremse og svinge. Hun kastet seg ut i det uten frykt, og fikset det meg en gang. Så dette kommer til å gå bra. Nok en person vunnet over i rulleski er ikke så farlig som folk tror-klubben.

I dag var planen å sykle en lett tur på fire mil, men endte opp med nesten sju. Og dersom jeg løper så langt som jeg har tenkt i morgen, ender jeg opp med over 60 km løping denne uka. Var det noen som sa skippertak? Vel, enn så lenge så har det gått bra. Bare to uker igjen til konkurransen i Chamonix i dag, så det er bare tiden og veien.

2 kommentarer:

  1. Ooooh... Nytt stæsj! Digg! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Alltid, helt til kredittkortregningen skal betales... Må være Wiggles beste kunde etter at jeg kjøpte sykkel.

      Slett

Related Posts with Thumbnails