I'm on a ride - fast - to where I don't care!

søndag 21. november 2010

November - ikke riktig så stusselig som ryktene skal ha det til...


Er på besøk hos søsteren min på Toten, og her er det full vinter og vanvittig julestemning selv om vi fortsatt kun skriver november.

I dag var det i grunnen ingen unnskyldning for ikke å ta seg en tur ut med løpesko; litt snø, men ikke glatt, vindstille og bare 2-3 minusgrader.

Ofte tar det litt tid før man finner godfølelsen når man løper (ofte er de tre første km ganske seige), men i dag var den på plass med én gang. Alt stemte, og jeg kunne bare flyte og nyte den flotte utsikten. 
Den gamle jernbanelinja mellom Reinsvoll og Lena - i dag flott turvei.
For lokalkjente løp jeg over Smågarda ned til Borglund. Jeg kjente at jeg hadde irritert nervene under tåballene ganske kraftig i går, så jeg valgte å ta hjemturen fra Borglund på så mykt underlag som mulig, dvs. den gamle jernbanelinja. Det var ganske slitsomt å løpe de siste 5 km i slak stigning på løs snø, men det føltes bra også.

Det ble 11 km i dag, og mer enn det hadde ikke beina tålt heller. Men synes det var bra innsats, tatt i betraktning at jeg nok løp en del lenger enn jeg burde på Bislett i går.

To fantastiske løpeøkter på en helg, hva mer kan man begjære?

Og hvis vinteren kunne fortsette å være sånn som jeg opplevde den i dag, må den gjerne bli værende en stund.

3 kommentarer:

  1. Hej kompis!

    Ingen snö i Sthlm än... men de lovar till veckan... Fint är det men inte kul för löpningen. Jag har skickat paddor till dig :-)

    Kram C

    SvarSlett
  2. Cool, det ser jeg fram til! Lurer fælt på hvordan de ser ut.. :D

    SvarSlett
  3. Men her burde du vel ha gått på ski!

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails